maandag 30 september 2019

Waterverf

Op You Tube had ik een filmpje gezien over waterverf op papier en hoe je dat kan bewerken.
Het zag er heel leuk uit. Ik dacht dat zoiets een prachtige achtergrond zou geven.
Gisteren heb ik het uitgeprobeerd. Wat blijkt: het papier waar je op werkt is cruciaal.
Ik had correspondentie kaarten, omdat ik er vanuit ging dat die stevig genoeg zouden zijn.
Maar die droogden al onder de kwast, zodat alle bewerkingen erna geen resultaat gaven.
Gewoon printerpapier wil ook niet, fotopapier is te glad.
Het enige dat een beetje in de buurt kwam was aquarelpapier .
Maar daar had ik niet zoveel van. Een boekje met blanco ansichtkaarten.
Maar toch: die deden wat het andere papier niet deed.

Toen bedacht ik, dat ik nog ongeverfde werkjes had liggen met Xpandaprint.
Deze soort pasta geeft ongeveer eenzelfde effect als puff-paint.
Gaat volume geven na verhitting met de heat-gun.


1 opmerking:

  1. Mooi onderzoek naar wat wel of niet werkt, de laatste foto van de kaarten vind ik geweldig om te zien wat de uitwerking is van je zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen